Redoviti program
Unapređivanje i oblikovanje vrtića kroz:
Ø Prostorni kontekst
Ø Vremenski kontekst
Ø Socijalni kontekst okruženja prostora skupina te realizacija oblikovanja zajedničkih prostora u funkciji igre i učenja djece
Primjena suvremenih procesa učenja djece, poticanje suradnje, timskog rada i kvalitete interakcije na svim razinama tako da nastojimo
-
proširiti i oblikovati prostore vrtića s ciljem obogaćivanja života djeteta u vrtiću, oblikovanje međuprostora i holova na način da potiču susrete, druženja, zajedničko istraživanje i učenje I
-
prostor soba strukturirati i mijenjati tijekom godine na način da je transparentan i omogućuje različite oblike grupiranja djece, druženja, osamljivanje, različite interakcije i komunikacije
-
obogaćivanje centara kvantitetom i kvalitetom materijala planiranim i izrađenim u suradnji s djecom
-
smišljeno i pravovremeno planirati između prostorno i organizacijski povezanih grupa ( međugrupna suradnja odgajatelja) omogućiti djeci sudjelovanje u aktivnostima koje su im zanimljive u susjednim sobama
-
fleksibilna organizacija poslijepodnevnog odmora za svu djecu koja nemaju potrebe za spavanjem s naglaskom na planiranje poticaja i aktivnosti
-
stvaranje suradničkog ozračja u odgojno-obrazovnoj ustanovi i uspostavljanje partnerskih odnosa između svih sudionika odgojno obrazovnog procesa: dijete-dijete; odrasli-dijete i odrasli-odrasli
-
osposobljavanje i osvještavanje za bolje slušanje i razumijevanje djece i bliskije povezivanje s njima
-
nastavak projektne metoda rada s djecom (pokretanje projekata po interesu djece u jasličkim i vrtićkim skupinama, praćenje i dokumentiranje projekata, prezentacija projekta djeci, roditeljima i široj zajednici)
Očekivani rezultati
-
prostorno, materijalno i vremensko okruženje zadovoljava potrebe i interese djece, svi prostori potiču djecu na suradnju, igru i učenje
-
vrijeme preklapanja radnog vremena odgojitelja iskorišteno za rad u manjim grupama (korištenje međuprostora i zajedničkog prostora)
-
interesni stručni aktiv za podizanje razine programa i oblikovanje zajedničkih koji se redovito dogovara, planira, provodi, dokumentira
-
refleksija aktivnosti u zajedničkim prostorima
-
suradnički dijalog među svim sudionicima odgojno-obrazovnog procesa
-
proveden dobro dokumentiran tema istraživanja u svakoj skupini
Vanjski prostor u funkciji integriranog učenja, poticanje razvoja motoričkih sposobnosti i navika zdravog načina života
-
svakodnevno promišljati i osigurati različite materijale i igre na vanjskom prostoru s ciljem što raznovrsnijeg izražavanja, istraživanja i konstruiranja
-
izrađivati materijale za vanjske aktivnosti djece
-
svakodnevno dogovarati, planirati i provoditi različite sportske aktivnosti na vanjskom prostoru i dvorani
-
šetnje u bližu okolicu vrtića
Očekivani rezultati
-
planiranje sportskih aktivnosti i materijala koji se koriste na vanjskom prostoru u cilju integriranog učenja vidljivo u dokumentaciji skupina i svakodnevnom radu
-
aktivnosti provedene na vanjskom prostoru i dvorani dokumentirane i prezentirane u unutarnjem prostoru (sobe dnevnog boravka, međuprostori) i na roditeljskim
-
sastancima
-
formiran interesni stručni aktiv za aktivnosti na vanjskom prostoru koji se redovito dogovara, planira, provodi, dokumentira i reflektira aktivnosti na vanjskom prostoru
Glazba i njezina važna uloga u integriranom učenju i razvoju djeteta
Umjetnički odgoj putem glazbe vrlo je važan u razvoju ličnosti, zato smo odlučili baviti se intenzivnije kao važnom u integriranom učenju i razvoju djeteta. Upoznavanje djeteta s umjetničkim djelima ne smije služiti samo za užitak i zabavu. Izboru umjetničkih djela, kojima želimo dijete odgajati, mora se pristupiti s velikom pažnjom i odgovornosti.
Glazba je umjetnost koja tonovima izražava ljudske osjećaje, misli i doživljaje.
Njezina su izražajna sredstva: tonovi, melodije, harmonija, ritam, brzina, jakost i
boja tonova i koristit ćemo to u svakodnevnom radu s djecom.
Tijekom ove pedagoške godine bavit ćemo se pitanjima:
Kakav je opći utjecaja glazbe na dijete?
• Djeluje na razvoj osobnosti i psihomotoriku
• Smanjuje govorne smetnje psihofizičkog podrijetla
• Ubrzava percepciju tjelesne sheme
• Smanjuje strahove
• Socijalizira dijete
• Ublažava prejake emocionalne reakcije
Kako bavljenje glazbom (izloženost ) djeteta glazbi utječe na razvoj djeteta?
• Razvija sluh
• Razvija govor
• Razvoj audio – vizualne percepcije
• Kontrola glasa
• Razvoju motorike
• Povezivanje konkretnog i apstraktnog razmišljanja
• Strpljenje
• Ljubav prema glazbi
• Samopouzdanje
Glazba utječe na cjelokupni razvoj djeteta (na kognitivni, psihomotorni i socijalni razvoj)
Razvojna primjerenost u odabiru sadržaja
• Što su razvojno primjerene glazbene aktivnosti?
• - dobnu primjerenost
• - individualnu primjerenost
Koliko je važna uloga odgajatelja u :planiranju, organiziranju prostora, glazbenog centra aktivnosti, osmišmišlja aktivnosti u tromjesečnom, tjednom, dnevnom planu, podržava dječje glazbene interese
Što odgajatelji moraju pažljivo promatrati kod svakog djeteta u glazbenom učenju i razvoju djeteta?
• sposobnosti,
• potrebe,
• interese,
• temperament i
• stil učenja.
Što su to razvojno primjerene glazbene aktivnosti?
Glazbeni izazov koji odgovara njihovom razvojnom stupnju treba pomagati:
• djeci da se osjećaju i o sebi misliti dobro,
• mogu uživati u novim idejama i aktivnostima, čak će sama tražiti odgajatelja da ponavljaju puno puta,
• što će se opet reflektirati u dječjim samoorganiziranim aktivnostima.
Ispiši stranicu