Program predškole
Sadržaj, programske zadaće i organizacija provedbe obogaćenog programa u godini pred pred polazak u školu omogućit će zadovoljavanje svih djetetovih potreba, a posebno njegovih potreba za sigurnošću, pripadnošću, ljubavlju, samopoštovanjem i poštovanjem drugih osoba te potrebe za samoostvarenjem njegovih osobnih potencijala.
-
formiranje skupine predškolaca nespavača na svim objektima u poslijepodnevnim satima u zajedničkim prostorima i prostorima skupina ; pojačani rad s predškolcima u svim redovnim i mješovitim skupinama
-
planiranje materijala i aktivnosti koje omogućavaju nesmetanu komunikaciju s vršnjacima i odraslima (prakticirati i poticati rasprave, razgovore, diskusije, razmjene znanja),
-
međudjelovanje sa sadržajima učenja i potiču razvoj kompetencija potrebnih za uspješan prelazak u osnovnu školu (predmatematičkih i predčitalačkih vještina, motoričkih sposobnosti, komunikacijskih vještina, samostalnost i sl.)
-
dokumentiranje procesa učenja djece, suradnja odgajatelja različitih skupina u planiranju aktivnosti i pokretanje projekta po interesu djece
-
omogućiti popodnevni odmor predškolcima koji za to imaju potrebu
-
organizirati „Vježbaonicu“ za skupinu predškolaca i ostale nespavače
OČEKIVANE KOMPETENCIJE I KOD DJECE
-
razvijene kompetencija potrebnih za uspješan prelazak u osnovnu školu (predmatematičkih i predčitalačkih vještina, motoričkih sposobnosti, komunikacijskih vještina, samostalnost i sl.)
-
provedena samoevaluacija odgojitelja, pedagoga, psihologa i , i evauacija predškolaca
-
djeca su pripremljena za polazak u školu, usvojila su potrebne kompetencije
-
( lista provjere od strane odgajatelja i roditelja)
-
djeca su kroz program vježbanja s odgojiteljima poboljšala motoričke sposobnosti, razvila sportski duh i usvojila važnost redovitog tjelesnog vježbanjavježbanja
-
djeca imaju mogućnost odabira mirnih aktivnosti ili popodnevnog odmora
-
najvažnije od svega da se dijete osjeća ponosno što kreće u školu i veseli se učenju i svemu što ga očekuje u školi ( u suradnji s odagajateljima i roditeljima)
Obogaćen program mora osigurati svakom djetetu u godini dana prije polaska u osnovnu školu optimalne uvjete za razvijanje i unaprjeđivanje vještina, navika i kompetencija te stjecanje spoznaja i zadovoljavanje interesa koji će mu pomoći u prilagodbi na nove uvjete života, rasta i razvoja u školskom okruženju.
Osnovna zadaća programa predškole je razvijanje i unaprjeđivanje tjelesnih, emocionalnih, socijalnih i spoznajnih potencijala djeteta te poticanje komunikacijskih vještina potrebnih za nove oblike učenja.
Osobni potencijal i cjeloviti razvoj svakog djeteta odnosi se na njegove tjelesne, emocionalne, socijalne, komunikacijske, stvaralačke i spoznajne mogućnosti i zrelosti koje u toj dobi treba poticati da bi dosegnule svoj optimalni razvoj i to ne samo utjecajima u obiteljskom okruženju, nego i preko djetetova interaktivnog odnosa s njegovim vršnjacima, odgojiteljima i drugim stručnjacima te neposrednom prirodnom i društvenom okolinom.
KOMPETENCIJSKI OKVIR KAO SMJERNICE NAŠIH DJELOVANJA
Kurikulum predškole usmjeren je prema razvoju različitih kompetencija djece te odražava načela:
-
Kompetencije djece su razvojne a ne statične pa se potiče njihov razvoj i prati kontinuirano, a ne jednokratno ili povremeno (jednokratnim, periodičkim mjerenjem).
-
Kompetencije su podijeljene u razvojna područja (tjelesnih, emocionalnih, socijalnih i spoznajnih potencijala djeteta te poticanje komunikacijskih vještina potrebnih za nove oblike učenja.)
-
Uspješnost djeteta u obavljanju određenih aktivnosti određuje splet više različitih kompetencija, čiji se pojavni oblici suptilno pretapaju s pojavnim oblicima mnogih drugih kompetencija. Zato se kompetencije djece procjenjuju cjelovito, a ne izdvojeno iz konteksta cjeline ostalih;
-
Djeca jednake kronološke dobi mogu se u velikoj mjeri razlikovati po svojim razvojnim mogućnostima i kompetencijama. Zato ćemo kompetencije poticati i promatrati u kontekstu razvojnih mogućnosti svakog djeteta posebno, a ne njegove kronološke dobi.
-
Posebnu pažnju posvetit posvetit ćemo kompetencijama koje u ranoj dobi predstavljaju okosnicu razvoja svih ostalih, a osobito razvoju samopoštovanja, samopouzdanja i pozitivne slike djeteta o sebi.
-
Kurikulumom predškole poticat ćemo i osnaživati razvoj osam temeljnih kompetencija za cjeloživotno učenje, koje je obrazovna politika RH prihvatila iz Europske unije a to su:
1. komunikaciju na materinskom jeziku,
2. elementarnu komunikaciju na stranim jezicima,
3. matematičke kompetencije i osnovne kompetencije u prirodoslovlju i tehnologiji
4. digitalne kompetencije,
5. učiti kako učiti,
6. socijalne i građanske kompetencije,
7. inicijativnost i poduzetništvo,
8. kulturnu svijest i izražavanje te motoričke kompetencije primjerene dobi.
Recommendation of the European Parliament and of the Council for lifelong learning (2006/962/EC)
Ispiši stranicu