Rad u odnosu na djecu s posebnim potrebama/teškoćama u razvoju, djeca sa zdravstvenim poteškoćama i nadarena djeca, odvijat će se na temelju
osnovnih zadaća od strane odgojitelja, članova stručnog tima i roditelja.
U odnosu na dijete:
– Prepoznavanje i pružanje adekvatne stručne pomoći djetetu s posebnim potrebama
– Kroz sustav mentorstva brinuti za ostvarivanje prava i potreba svakog djeteta s teškoćom/posebnom potrebom
– Praćenje i procjenjivanje aktualnih potreba svakog djeteta, otkrivanje i procjenjivanje djece s posebnim potrebama/teškoćama u razvoju, nadarene djece i djeca s zdravstvenim posebnim potrebama
– Uspostavljanje narušene ravnoteže osnaživanjem djetetovih unutarnjih potencijala podržavanjem njegovog aktivnoga sudjelovanja u individualnom tretmanu
– Pružanje psihosocijalne podrške djetetu stvaranjem ozračja prihvaćanja i uvažavanja različitosti
U odnosu na odgojitelje:
– Suradnja s odgojiteljima u svezi rada s djecom s posebnim potrebama – pravovremenim i kontinuiranim informiranjem o djetetovim potrebama, dijagnostici,
– Suradnja s odgojiteljima na iznalaženju adekvatnih odgojnih postupaka i mjera u rad s djecom s PP
– Timski pristup u izradi i provedbi individualnih programa
– Edukacija odgojiteljica za prepoznavanje posebnih potreba djece
– Stvaranje optimalnih prostornih, programskih i sigurnosnih uvjeta kako u unutarnjem tako i u vanjskom prostoru koji koriste djece
– Unapređenju prostorno-materijalnog konteksta u cilju zadovoljavanja potreba djece – priprema primjerenih poticaja i materijala za rad s djecom
– Pružanju pomoći u suradnji i komunikaciji s roditeljima djece s posebnim potrebama
U odnosu na roditelje:
– Suradnja s roditeljima djece s posebnim potrebama – ima polazište u afirmaciji i edukaciji roditelja kao važnih osoba u životu djeteta s posebnom potrebom njegujući ravnopravan i suradnički odnos
– Upućivanje roditelja na važnost pravovremene i dosljedne primjene terapijskih postupaka po preporuci stručnjaka (savjetodavni, informativni razgovori, radionice za roditelje, naputci za roditelje)
– U odnosu na vanjske institucije:
– Suradnja s institucijama za dijagnostiku i terapiju djece s posebnim potrebama, CZSS i pedijatrima, Gradskim Uredom, Ministarstvom prosvjete i športa i Agencijom za odgoj i obrazovanje, udrugama
Strategije djelovanja:
− Inicijalna trijaža uvidom u medicinsku dokumentaciju i anamnestičke podatke te razgovorom s roditeljima i odgojiteljima
- Ciljana opservacija djetetu skupini primjenom odgovarajućih dijagnostičkih sredstava ( psihološko i defektološko dijagnosticiranje/ testiranje djece
- Individualan rad s djetetom uz primjenu raznolikih postupaka i metoda, preventivnih i razvojnih programa (izrada individualnih programa - individualiziran pristup u radu s djecom)
− Upućivanje djece u odgovarajuće ustanove na specijalističku obradu, terapiju ili kontrolu
− Dokumentacija za djecu s posebnim potrebama, praćenje napretka djece
Način i praćenje i evaluiranja dokumentiranja:
- Uvid u medicinsku dokumentaciju, psihodijagnostička i defektološka sredstva
- Protokoli i skale procjene, upitnici za odgojitelje i roditelje, liste praćenja i individualni dosjei djece
- Mišljenje pedagoga i psihologa
- Konzultacije s ostalim članovima stručnog tima i formiranju zajedničkog mišljenja o djetetu
- Stručne konzultacije s nadležnim ustanovama
Vrijeme realizacije:
- Kontinuirano tokom cijele godine
Nositelji realizacije:
- Stručni suradnici i odgojiteljice
Indikatori postignuća
- Uspješnost primjene terapijskih postupaka za ublažavanje, smanjenje ili prevladavanje individualnih teškoća.
- Uspješnost primjene preventivnih i razvojnih programa za prihvaćanje i uvažavanje djeteta unutar skupine
- Uspješnost primjene individualnih razvojnih programa za osobni napredak i postignuće djeteta
- Pojačana suradnja s odgojiteljica, stručnih suradnika i roditelja na identifikaciji posebnih potreba i pružanju pomoći djetetu.